loading...
ردپای پاییز
محمد سینا بازدید : 6 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)
بی اعتمادی به اوباما و افزایش گرایشهای جدایی طلبانه در آمریکا یک روزنامه آلمانی در گزارشی از افزایش درخواستهای شهروندان ایالتهای مختلف آمریکا برای جدایی از دولت مرکزی و استقلال پس از انتخاب مجدد اوباما به سمت ریاست جمهوری که در سایت رسمی کاخ سفید به ثبت می رسد خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ" در مطلبی نوشت : باراک اوباما همچنان رئیس جمهوری آمریکا باقی ماند، اما این به مذاق برخی از شهروندان آمریکایی خوش نیامده است و آنها خواهان جدایی ایالت خود از دولت مرکزی هستند. نویسنده در ادامه این گزارش نوشت : "الکساندر ال" یکی از افرادی است که به خوبی به حقوق خود در آمریکا واقف است. وی در یک درخواستی که روی وب سایت کاخ سفید ثبت کرده است، خواستار جدایی ایالت اوتا از دولت مرکزی شده است. قانون اساسی آمریکا این حق را به شهروندان خود داده است که در صورتی که یک دولت را مضر ارزیابی کردند حق آنهاست که آن را تغییر داده یا درخواست جدایی ایالت خود از دولت مرکزی را بدهند و یک دولت مستقل تشکیل دهند. حالا آمریکایی ها می خواهند از این حق خود بعد از انتخاب مجدد باراک اوباما استفاده کنند. "الکساندر ال" یکی از افرادی است که خواستار جدایی ایالت اوتا در وب سایت رسمی کاخ سفید شده است. وی این درخواست خود را در ده نوامبر در وب سایت رسمی کاخ سفید قرار داده است و از آن زمان حدود دو هزار و هشتصد و پنجاه و سه شهروند این ایالت این درخوات الکساندر را امضا کرده اند. در وب سایت کاخ سفید آمده است برای اینکه به درخواستها برای جدایی ایالتها از طرف دولت رسیدگی شود باید در عرض چهار هفته 25 هزار نفر این درخواست را امضا کنند و بعد از آن تقاضا بررسی شده و پاسخ داده می شود. تاگس سایتونگ در ادامه نوشت : "الکساندر ال" از ایالت اوتای آمریکا تنها کسی نیست که انتخاب مجدد اوباما وی را عصبانی کرده است و ناراحتی خود را به این شکل ابراز کرده است. از 23 ایالت آمریکا تا کنون درخواستهایی برای جدایی از دولت مرکزی در وب سایت کاخ سفید ثبت شده است که این تقاضاها از آلاباما تا نیویورک را در بر می گیرد. در قانون اساسی آمریکا این حق برای شهروندان آمریکایی محفوظ است که تقاضای جدایی ایالت خود از دولت مرکزی را کنند. نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزات انتخاباتی در آمریکا به یک نبرد منفی تبدیل شده بود که غرض ورزیها و نگرانیهای موجود در آمریکا را دامن زد نوشت : بعد از پیروزی مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری حرکتهای اعتراضی از جمله در دانشگاه می سی سی پی شکل گرفت و برخی جنبشهای نژادپرستانه هم دست به اعتراض زدند. حالا نیز بیش از 30 درخواست از طرف شهروندان در وب سایت کاخ سفید ثبت شده است که خواهان جدایی از دولتی هستند که به زعم آنها غیر قابل تحمل است. پاسخی که دولت اوباما به دو درخواست جدایی از طرف ایالتهای "لویزیانا" و "تگزاس" که بیش از 25 هزار امضا دریافت کرده است مطمئنا این خواهد بود که جدایی آمریکا به ایالتهای مستقل غیر ممکن است.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
من نه عاشق بودم و نه محتاج نگاهی که بلغزد بر من من خودم بودم و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزید من خودم بودم و دستی که صداقت می کاشت گر چه در حسرت گندم پوسید من خودم بودم و هر پنجره ای که به سرسبزترین نقطه بودن وا بود وخدا می داند سادگی از ته دلبستگی ام پیدا بود من نه عاشق بودم و نه دلداده گیسوی بلند و نه آلوده به افکار پلید ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•’ ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ ,•’``’•,•’``’•,. ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•......’ …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•’ ,•’``’•,•’``’•,. ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•......’ …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•’ ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ ,•’``’•,•’``’•,. ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•......’ …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,• من به دنبال نگاهی بودم که مرا از پس دیوانگی ام می فهمید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از کدام قسمت بیشتر خوشتان می اید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 316
  • بازدید کلی : 2,300
  • کدهای اختصاصی

    Flash Required

    Flash is required to view this media. Download Here.

    ارسال لینک