loading...
ردپای پاییز
محمد سینا بازدید : 12 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)
 

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز از بومی ترین تیمهای لیگ دسته یک فوتبال باشگاههای کشور و صدرنشین بلامنازع گروه الف این رقابتها عصر روز سه شنبه جهت محکم کردن جایگاه خود در صدر جدول مشق پیروزی بر شهرداری اراک را سرلوحه کار خود قرار داد.

 

به گزارش روابط عمومی باشگاه گسترش فولاد آبی پوشان تبریزی با برگزاری تمرینات منظم دراستادیوم اختصاصی خود عازم اراک خواهند شد تا با پیروزی بر تیم شهرداری اراک وکسب هر سه امتیاز این دیدار جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی محکم تر سازند.

آخرین تمرین گسترشیها قبل از دیدار با شهرداری اراک با حضور تمام نفرات برگزار گردید این تمرین که در هوای سرد و بارانی انجام پذیرفت شاگردان رسول خطیبی پس از شنیدن نکات فنی از سرمربی خود در قالب دو تیم زرد و سیاه به بازی دستگرمی پرداختند.

 

محمد سینا بازدید : 3 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)
افشين پيرواني در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ديدار تيم‌هاي ازبکستان و ايران تصريح کرد: بعد از پيروزي مقابل کره جنوبي توقعات از تيم ملي بالا رفته است و به همين خاطر بازي سختي برابر ازبکستان داريم. بازيکنان ازبک خارج از خانه خطرناک هستند و اميدوارم ملي پوشان با ارائه يک بازي منطقي مقابل اين تيم پيروز شوند. وي با بيان اينکه بردن ازبکستان راه ما را براي صعود به جام جهاني هموار مي‌کند، تاکيد کرد: تيم ملي بايد هم در ساختار دفاع و هم در ساختار حمله هوشيار باشد. نبايد از اول بازي را تهاجمي انجام بدهيم چون حريف در ضد حملات بسيار خطرناک است. بازي دفاعي هم در خانه اصلا قابل قبول نيست. به همين دليل بايد ساز و کار تيم ملي متناسب باشد. سرمربي تيم فوتبال سنگ آهن بافق افزود: نقطه قوت تيم ملي اشکان دژآگه و رضا قوچان نژاد هستند که در بازي با کره جنوبي بسيار خوب ظاهر شدند. با اين حال خط هافبک تيم ملي برگ برنده ما است و اگر هافبک‌ها خوب باشند، تيم ملي نتيجه مي‌گيرد. در مجموع اميدوارم هر بازيکني که در زمين حضور دارد به دور از احساس و با تمام تلاشش بازي کند. تيم ملي فوتبال ايران فردا چهارشنبه در چارچوب مسابقات انتخابي جام جهاني در ورزشگاه آزادي ميزبان ازبکستان است. ايران در حال حاضر با 7 امتياز به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به کره جنوبي در رده دوم جدول گروه خود قرار دارد.
محمد سینا بازدید : 4 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)
کد خبر : 989803    زمان ارسال : سه شنبه 1391/08/23 11:25 کاکا: فالکائو يک بازيکن فوق العاده است ستاره برزيلي از رابطه صميمانه اي که با ستاره کلمبيايي اتلتيکومادريد دارد صحبت کرده است.   ريکاردو کاکا، فوروارد برزيلي باشگاه رئال مادريد در صحبت هايي به تمجيد از رادامل فالکائو، مهاجم کلبيايي تيم اتلتيکومادريد پرداخته است.  اين صحبت ها درحالي مطرح شده که تيم هاي ملي برزيل و کلمبيا روز 5شنبه به وقت ايران در ديداري دوستانه به مصاف هم مي روند و اتلتيکومادريد و فالکائو هم يکي از رقباي سرسخت رئال در رقابت هاي لاليگاست. حالا کاکاي 30 ساله در صحبت هايي به تمجيد از قابليت هاي فوتبالي فالکائو پرداخته است.  به گزارش گل، کاکا به لانس گفت:« رادامل فالکائو يک بازيکن بامهارت و فوق العاده است. او يکي از دوستان خوب من است و گاهي وقتها در مادريد او را مي بينم. ما دوستان خانوادگي هستيم و اميدوارم که اين رابطه خوب براي مدتي طولاني پايدار بماند.»  حالا در روز 5شنبه تيم ملي برزيل در ديداري دوستانه مقابل کلمبيا قرار خواهد گرفت و کاکا و فالکائو بار ديگر مقابل هم بازي خواهند کرد. کاکا درمورد اين بازي دوستانه گفت:« کلمبيا بازيکنان فوق العاده اي دارد و ما بايد براي پيروزي در اين بازي در اوج آمادگي باشيم. من ازاينکه در دوبازي اخير بازي کرده ام حس خيلي خوبي دارم. البته جايگاه من در ترکيب تيم قطعي نيست. من در بازيهاي اخير خوب بودم ولي هنوز بايد کارهاي زيادي براي تيم ملي انجام دهم.
محمد سینا بازدید : 4 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

کد خبر : 989842    زمان ارسال : سه شنبه 1391/08/23 15:34 ستايش کريم بنزما از خودش مهاجم فرانسوي رئال مادريد مي‌خواهد جايگا ه اصلي خود در ترکيب سفيد پوشان را پس بگيرد. او همچنين از خودش ستايش مي‌کند و خود را رهبري بزرگ مي‌نامد. کريم بنزما در فصل گذشته رقابت‌هاي ليگا نمايش خوبي در ترکيب تيمش داشت و با 21 گل بعد از کريستيانو رونالدو و هيگواين بهترين گلزن تيمش شد، اما در فصل جديد تنها يک گل به ثمر رسانده است . به گزارش ايسنا،مهاجم فرانسوي رئال مادريد در گفت و گوبا يکي از شبکه‌هاي تلويزيوني گفت که براي پس گرفتن جايگاه اصلي‌اش در ترکيب سفيد پوشان از هيچ کوششي فرو گذار نخواهد بود. وي گفت: در اين فصل فرصت کمتري براي حضور در ترکيب اصلي داشته‌ام با اين حال تمام تلاش خود را براي رسيدن به ترکيب اصلي انجام مي‌دهم. گاهي اوقات انتقادات رسانه‌ها اغراق آميز است. به خوبي مي‌دانم که چگونه سطح بازي خود را ارزيابي کنم. من يک رهبري بزرگ در ميدان هستم. بنزما درباره نمايش ضعيف خود در اين فصل و ناکامي در گلزني گفت: من پيروزي تيم و ناکامي خود در گلزني را بر موفقيت در گلزني و ناکامي تيمي ترجيح مي‌دهم. اولويت موفقيت تيم است حتي اگر نتوانم دروازه‌ حريفان را باز کنم. اين مهاجم فرانسوي در پايان سخنان خود به ستايش از سمير نصري پرداخت و گفت: نصري را به حال خود واگذار کhttp://www.photo98.ir/wp-content/uploads/2012/09/ka2.jpgنيد. همه مي دانند که او بازيکن تاثيرگذاري است و مي تواند کمک زيادي به ما کند.

محمد سینا بازدید : 11 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

کد خبر : 989839    زمان ارسال : سه شنبه 1391/08/23 15:24 فرگوسن مهاجم رئال مادريد را مي‌خواهد رسانه‌هاي انگليسي از ابراز علاقه فرگوسن براي جذب کريم بنزما خبر دادند. خط حمله منچستر يونايتد در فصل جديد نمايش خوبي داشته است و تمام مهاجمان اين تيم نشان داده‌اند که در روزهاي اوج خود به سر مي برند. با اين حال رسانه‌هاي انگليسي از علاقه سرآلکس فرگوسن براي جذب کريم بنزما خبر دادند. به گزارش ايسنا،روزنامه‌ "مترو" انگليس نوشت که فرگوسن با توجه به اختلاف بنزما با ژوزه مورينيو قصد دارد که در فصل نقل و انتقالات زمستاني اين مهاجم فرانسوي را به خدمت گيرد. بنزما در فصل گذشته رقابت‌هاي ليگا نمايش بسيار خوبي داشت و 21 گل به ثمر رساند، اما در اين فصل تنها يک بار موفق به گلزني شده و در بيشتر بازي‌ها نيمکت نشين بوده است. اين روزنامه‌ انگليسي در حالي خبر از علاقه فرگوسن به جذب بنزما داد که خود اين مهاجم فرانسوي اعلام کرد که مي‌خواهد با تلاش دو چندان جايگاه اصلي خود در رئال را به دست آورد.

محمد سینا بازدید : 3 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

کد خبر : 989857    زمان ارسال : سه شنبه 1391/08/23 17:32 ويسي: ازبکستان رامي‌بريم وبراي صدرنشيني مي‌جنگيم سرمربي تيم فوتبال پيکان ابراز اميدواري کرد تيم ملي ايران با بردن ازبکستان راهش را براي رسيدن به جام جهاني هموار کرده و از هفته آينده به فکر رقابت با کره‌جنويي براي صدرنشيني در گروه خواهد بود. عبدالله ويسي در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد ديدار تيم ملي ايران و ازبکستان ضمن بيان مطلب فوق گفت: در اين روزها يکي دو جلسه از تمرينات اين تيم را از نزديک تماشا کردم و بازيکنان از نظر شادابي و انگيزه به مراتب بيشتر از زمان حضور در تمرينات قبل از ديدار با کره‌جنوبي هستند. وي با بيان اينکه به نظرم بازيکنان براي شکست دادن ازبکستان هم قسم شده و تلاش چند برابري را در اين بازي انجام مي‌دهند، افزود: مطمئن هستيم تيم ملي با برد شيرين و خوب برابر ازبکستان، ضمن هموار کردن راه صعودش به جام جهاني، از هفته آينده براي صدرنشيني با کره‌جنوبي به رقابت مي‌پردازد. سرمربي تيم فوتبال پيکان همچنين وضعيت اين تيم را به مراتب بهتر از گذشته دانست و خاطرنشان کرد: بازيکنان به خوبي تمرين مي‌کنند و براي ديدار با ملوان آماده هستند. اميدواريم از اين هفته به بعد بتوانيم نتايج گذشته را جبران و عملکرد به مراتب بهتري را در ليگ از خود ارائه کنيم. وي با تاکيد مجدد بر اينکه بازيکنان اخراجي باز نمي‌گردند، در مورد مسابقات جام حذفي اظهار داشت: اينکه از مرحله نخست اين جام تيم‌هاي ليگ برتري حضور دارند، حساسيت مسابقات را بيشتر کرده است. هدف پيکان هم حضور قدرتمند در اين جام است و سعدي داريم داشته‌هاي خود را رو کرده و با جدي گرفتن مسابقات، تمام تلاش‌مان را براي موفقيت به کار مي‌بنديم. ويسي با اشاره به اينکه پيکان براي مسابقات جام حذفي برنامه خاصي دارد، در پاسخ به اين پرسش که آيا اميدوار به قهرماني در اين جام هستيد؟، گفت: همه تيم‌ها براي بردن و موفقيت در اين جام شرکت مي‌کنند و برخي از تيم‌هاي کوچک، کارهاي بزرگي در اين جام انجام مي‌دهند. ما هم قدم به قدم در اين جام پيش مي‌رويم و امروز تنها مي‌توانم بگويم هدفمان موفقيت در هر ديدار است.

Dini

محمد سینا بازدید : 15 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

درباره معنای صحیح آزادی/ کار کورش درست بود یا حضرت موسی؟! خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: درباره معنای آزادی آنچه اکنون مورد ترویج و تبلیغ غرب است می تواند نتایجی سخیف، موهن و متناقض مانند همجنس گرایی به بار آورد. ایجاد مانع برای رشد طبیعی یک گیاه مثل اینکه گلی را در سایه یا در محیط تنگ و کوچک از لحاظ فضا قرار دهیم کار ناپسند و تجاوز به حق هست اما چون مقرون به شعور از طرف گل نیست، ظلم نیست و در حیوان اگر مستلزم ایذاء باشد ظلم است والا نه. اما به مصرف انسان رساندن گیاه یا حیوان به هیچ نحو ظلم نیست. پس این که آیا آزادی از مختصات انسان است یا نه، به این صورت باید حل شود که معنی آزادی لزوم عدم ایجاد مانع است؛ این لزوم درباره انسان صادق است فقط و درباره گیاه به هیچ نحو صادق نیست هر چند گیاه هم دارای حقوقی است. و درباره حیوان فقط آنجا که موجب اذیت در کار باشد نباید ایجاد اذیت و آزار کرد ولی این معنی غیر از آزادی مصطلح است، پس آزادی از مختصات انسان است. آزادی علاوه بر آزادی دیگران، مصالح خود فرد و همچنین مصالح اجتماعی را می‌تواند محدود کند، زیرا لازمه حق طبیعی و حیثیت ذاتی انسان لزوم احترام هست، اما لازمه لزوم احترام کاری به کار او نداشتن نیست، بلکه لازمه آن این است که هر علمی که استعدادهای طبیعی را رشد بدهد جایز بشماریم. در فلسفه اروپایی لازمه احترام به حیثیت ذاتی انسان این دانسته شده که خواسته‌ها و تمایلات و پسندها و انتخاب‌های هر انسانی باید محترم شمرده شود؛ چون هر انسانی محترم است پس هر عقیده‌ای که انتخاب کرد محترم است ولو آن عقیده سخیف ترین و موهن‌ترین و متناقض‌ترین عقاید با شان و مقام انسان باشد و در حقیقت مانع آزادی تفکر باشد. پس اگر انسان‌ها گاوپرستی (مثل هندوها) یا عورت پرستی (مثل برخی ها در شرق دور) یا هر عقیده سخیف دیگر پیدا کنند به موجب اینکه انسان‌ها این عقیده را انتخاب کرده‌اند بر همه انسان‌های دیگر لازم است که به عقیده آنها احترام بگذارند. اما انسان از آ‌ن ‌نظر محترم است که به سوی هدف تکاملی طبیعی حرکت می‌کند. هر عقیده ولو زائیده انتخاب خود انسان باشد که نیروهای کمالی او را راکد کند و در زنجیر قرار دهد احترام ندارد و در واقع آنچه باید آزاد باشد و زمینه آزادی آن فراهم شود آزادی تفکر و پرورش تفکر است و این غیر از آزادی عقیده است. باید آن زنجیر را ولو به زور از دست و پای آن انسان‌ها باز کرد و هر عقیده‌ای که نیروهای او را آزاد می کند و او را در مسیر تکامل رهبری می‌ کند ولو زاییده انتخاب خود انسان ها نباشد باید به انسان عرضه داشت. می‌گویند کورش به بابلی‌ها آزادی داد که به معابد خود بروند، از لحاظ سیاسی اگر عمل مهمی کرده از لحاظ انسانی کار ناصوابی انجام داده است. کار صواب کار ابراهیم بود که رفت و بت‌ها را با تبر شکست. کار موسی صواب بود که به سامری گفت: (سوره ط/97) اکنون این خدایت را که با زر و زیور ساخته‌ای و به پرستش و خدمتش ایستاده‌ای بنگر که آن‌ را در آتش می سوزانیم و خاکسترش را با آب دریا می‌دهیم. کار رسول اکرم (ص) صواب بود که با عصا به بت‌ها اشاره کرد و گفت:‌ (سوره اسرا آیه 8) بگو که حق آمد و باطل را نابود ساخت که باطل خود لایق محو و نابودی (ابدی) است. آزادی که به عقیده همه انسانها تکلیف است، از آن جهت که مکلف خود شخص است درباره خود یا دیگران نسبت به او، بر دو قسم است: آزادی معنوی و آزادی اجتماعی. آنجا که انسان مکلف است که خود را برده و بنده خرافات فکری یا هواهای نفسانی قرار ندهد آزادی جنبه درونی و باطنی دارد و آنجا که دیگران مکلفند که نسبت به او و راه و مسیر او قید و بندی ایجاد نکند آزادی جنبه خارجی و بیرونی دارد.

محمد سینا بازدید : 3 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

شماره 230 فرهنگ و سینما با پرونده شخصیت‌های ماندگار سینمای ایران و گفتگو با همایون اسعدیان به بازار آمد. به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این شماره می‌خوانیم، اخباری کوتاه در حوزه سینمای ایران همچون پایان فیلمبرداری فیلم "محمد (ص)"، مجوز تهیه‌کنندگی بهرام رادان، خبرهایی از فیلم‌های ده‌نمکی، شهرام شاه‌حسینی و مسعود کیمیایی، حضورهای بین‌المللی سینمای ایران و... گزارشی از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران، اخباری از فیلم‌های "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو"، "ترنج در ترنج"، "شیطان شلوار لی می‌پوشد"، "خسته نباشید"، "همه چیز برای فروش"، گفتگو با همایون اسعدیان کارگردان فیلم "بوسیدن روی ماه" و یادداشتی درباره این فیلم از دیگر مطالب این شماره است. همچنین در این شماره آمده است: نقدی به فیلم "بغض" رضا درمیشیان، یادداشتی بر فیلم "مبتدی‌ها" اثر مایک میلز، پرونده‌ای درباره شخصیت‌های ماندگار در آثار سینمای ایران، (حمید هامون، صادق مشکینی، فرحان، هیوا اکبری، آیدا، حامد احمدزاده، گیلانه، سیما، و...)، 11 شخصیت کوبنده و تمام ایرانی، شخصیت‌های پرکشش و نشاط انگیز، درباره حمید هامون و... در بخش رویدادهای سینمای جهان هم مطالبی چون درام هیجانی، فیلم جدید فرهادی، اثر جیمز کامرون، گزارشی از جشنواره فیلم لندن، معرفی فیلم "زنگار و استخوان" و...  می‌خوانیم.http://www.iicbelgrado.esteri.it/IIC_NewDelhi/webform/..%5C..%5CIICManager%5CUpload%5CIMG%5C%5CNewDelhi%5Ccinema_paradiso.jpg

محمد سینا بازدید : 2 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

«سفر به گرای 270 درجه» اوج تصویرسازی داستانی از جنگ رمان «سفر به گرای 270 درجه» احمد دهقان با وجود اینکه در مرز میان رمان و خاطره‌گویی داستانی در حال حرکت است، نمونه‌ای است در خور اعتنا از تصویرسازی داستانی در ادبیات دفاع مقدس است. خبرگزای مهر - گروه فرهنگ و ادب: احمد دهقان نویسنده کم‌حرفی است. بارها به طور مستقیم و غیرمستقیم از او نقل شده است که حرف من، اثر من است و خیلی دوست ندارم درباره آن صحبت کنم. همین موضوع بوده است که پاره‌ای از منتقدان خلق و خوی او را بی‌شباهت به دیار و سرزمین کویری ‌آن ندانسته‌اند. ادبیات دهقان، اما نه در کویر که در پایتخت با رمان «سفر به گرای 270 درجه» زاده شد، اما این رمان برای عینیت دادن به تصور او از دفاع مقدس و سبک‌بخشی به وی نقش قابل اعتنایی را ایفا کرد. بسیاری از نویسندگان و جوانان مخاطب ادبیات داستانی به ویژه در سال‌های پرالتهاب دهه 70 با این رمان به ادبیات جنگ نگاه تازه‌ای انداختند و بی‌راه نیست که او را از این حیث صف‌شکن نویسندگان جنگ نیز بنامیم. رمان «سفر به گرای 270 درجه» در سال 1375 منتشر شد و جوایز متعددی را نیز با خود برای دهقان به ارمغان آورد. این اثر از چندین حیث در میان آثار مشابه خود، اثری متمایز و درخور اعتنا است که در ادامه به آن اشاره می‌شود. روایت شده که احمد دهقان یک سال پیش از نگارش این رمان بیش از 300 رمان بزرگ جنگ در جهان را خوانده است تا بتواند حرف خود را در این اثر بگنجاند. اثری که می‌توان آن را حامل عریان‌ترین تصاویر از صحنه‌های نبرد در میان آثار منتشر شده درباره هشت دفاع مقدس دانست. دهقان در این رمان داستانی سرراست و ساده را روایت می‌کند: ناصر رزمنده جوانی است که بارها سابقه شرکت در جبهه داشته است. او در بین امتحانات دوره دبیرستان خود، درس را رها و به همراه دوستش علی راهی منطقه جنگی جنوب می‌شود. در آنجا ضمن دیدار مجدد با دوستان سابقش، از قریب‌الوقوع بودن عملیاتی مهم اطلاع می‌یابد و در آن شرکت می‌کند. در حین عملیات بسیاری از دوستانش شهید و مجروح می‌شوند، خود او نیز مجروح شده و به پشت خط می‌آید. بعد از چند روز به شهر خود بازگشته و زندگی عادی را از سر می‌گیرد. پس از مدت کوتاهی با دریافت تلگراف یکی از دوستانش دوباره خود را آماده بازگشت به منطقه می‌کند. هنر دهقان در این رمان نه ایجاد تکنیک‌های زبانی است و نه ایجاد لایه‌های تو در توی تعلیق‌وار داستانی، بلکه به تصویر کشیدن صحنه‌های جنگ بر اساس منطقی رئالیستی است که ناشی از دقت نظر وی در مشاهده و ثبت وقایع جنگی است. داستان وی داستانی سرراست و به دور از هر نوع پیچیدگی لفظی و کلامی است. دهقان در این رمان به دنبال به رخ کشیدن تکنیک خود در نوشتن نیست، بلکه تکنیک خود را در نوع روایت از جنگ دنبال می‌کند و در این مسیر خود را به رخ مخاطب می‌کشد. دهقان یکی از دقیق‌ترین خاطره‌نگاران دوران دفاع مقدس است؛ خاطره‌نویسی که جذابیت توصیف برخی صحنه‌های دفاع مقدس از سوی او هنوز و بعد از 30 ‌سال در قالب داستان‌های کوتاه در نشریات تخصصی منتشر می‌شود و این هنر روایی در رمان «سفر به گرای 270 درجه» به زیباترین وجه ممکن ظهور می‌کند. دهقان با ادبیاتی تصویری و در عین ‌حال ساده، مخاطب خود را صفحه به صفحه، به دل صحنه‌های نبرد می‌برد و در حد واندازه‌های یک فیلم مستند او را به هیجان می‌آورد. حتی شاید در برخی صحنه‌ها و صفحه‌ها او را میخکوب می‌کند. یکی از دیگر نکات قابل توجه در ادبیات جنگی احمد دهقان، تاکید او بر وجه انسانی جنگ است. او به جنگ به عرصه‌ای برای تقابل انسانی نگاه می‌کند و کمتر نگاه ایدئولوژیک به وقایع آن دارد. شخصیت‌های داستانی او نیز در این رمان و حتی رمان «من قاتل پسرتان هستم» بیش از آنکه بر ظواهر و قوالب ساخته شده و روح کلی ترسیم شده از ساختار جنگ در سال‌های گذشته تاکید کند، بربازنمایی وجوه انسانی و بازتعریف انسان و عکس‌العمل‌های او در جنگ تاکید دارد که در کمتر اثری پیش و پس از او در ادبیات داستانی دفاع مقدس تکرار شده است. با این حال رمان دهقان و شیوه روایت «من راوی» در آن این اثر را تا حد زیادی از ساختار رمان‌گونه دور کرده است. در واقع راست‌نمایی و مستندنویسی دهقان در این اثر تا اندازه‌ای پیش رفته است که برخی منتقدان این رمان را نوعی روایت داستانی از خاطراتی می‌دانند که احمد دهقان از نزدیک خود شاهد و ناظر آن بوده است. با وجود این، اثر یادشده را باید یکی از زنده‌ترین و ملموس‌ترین و در عین حال منصفانه‌ترین آثار داستانی در توصیف صحنه‌های نبرد هشت ساله علیه دشمن بعثی به شمار آورد. رمانی که شخصیت‌پردازی ملموس آن در کنار بیان شفاف و قابل لمس صحنه‌های نبرد، این اثر را نه برای مخاطب ایرانی که برای تمام مردمانی است که دوست دارند روایتی انسانی و واقعی از جنگ بخوانند، به اثری قابل اعتنا و در خور توجه مبدل کرده است.  ----------------- حمید نورشمسی

محمد سینا بازدید : 4 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار مهر، فیلمبرداری این فیلم سینمایی به کارگردانی بهرام بهرامیان از همان مرحله پیش تولید با حاشیه‌های فراوانی به‌خصوص در زمینه انتخاب بازیگران و ترکیب آنها مواجه شد تا جایی که این حواشی به جدایی محمدرضا شریفی‌نیا و حبیب رضایی از این پروژه انجامید. ابهام در خلاصه داستان فیلم پس از آن و در مرحله تولید هم چندین خلاصه داستان از این فیلم منتشر شد که هر کدام از آنها می‌توانست خط داستانی مجزایی محسوب شود اما برخی از آن‌ها از سوی تهیه‌کننده تکذیب شد، تا آنجا که یک خلاصه داستان به‌صورت رسمی درباره فیلم منتشر شد. طبق اعلام روابط عمومی این فیلم سینمایی، آینه و شمعدون فیلمی طنز و فانتزی است که داستان آن درباره زن و شوهری به نام فتحی و سوری است که قصد دارند دخترشان را به خانه بخت بفرستند. فتحی در سیرک کار می‌کرده و حالا بیکار شده‌است. سوری قصد دارد به دخترش جهیزیه‌ای مفصل بدهد و دخترش را با آبرو به خانه بخت بفرستد. تلاش‌های خانواده برای جور کردن جهیزیه وقتی کامل می‌شود که اهالی محل به کمک آنها آمده و هر کدام تکه‌ای از وسایل زندگی مشترک را به این دو جوان می‌دهند. پس از انتشار رسمی این خلاصه داستان فیلم با کاهش حاشیه‌ها مواجه شد و فیلمبرداری بدون دست‌انداز ادامه پیدا کرد تا اینکه  هفته گذشته یکی از سایت‌های خبری گزارشی را درباره ابهامات داستانی این فیلم و نیز احتمال وهن برخی از ارزش‌ها در آن منتشر کرد و همین گزارش باردیگر فیلمبرداری این پروژه را با مشکلاتی روبرو کرد. توقف فیلمبرداری در سکوت خبری اگرچه سایت مذکور چند روز بعد گزارش خود را اصلاح و حتی بخش‌هایی از‌آن را تکذیب کرد اما حاشیه‌ها دست از سر فیلم برنداشت و سه روز پیش فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته بهرام بهرامیان متوقف شد. اتفاقی که به دلیل عدم تمایل عوامل پروژه تا به امروز رسانه‌ای نشده بود. بهرام بهرامیان کارگردان "آینه وشمعدون" محمد کمالی‌پور تهیه‌کننده این فیلم سینمایی در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر آن را تکذیب و در عین حال نسبت به سرانجام فیلم اظهار بی‌اطلاعی کرد. هم‌زمان بهرامیان نیز در پاسخ به پیگیری رسانه‌ها سکوت اختیار کرد. سعید رجبی فروتن سخنگوی سازمان سینمایی اما در پاسخ به خبرنگار مهر ضمن تایید توقف فیلمبرداری این پروژه صرفاً به این توضیح بسنده کرد: این فیلم در وزارت ارشاد در حال بررسی است. شنیده‌ها حاکی است با پیگیری تهیه‌کننده صحنه‌های گرفته شده از فیلم که نزدیک به 60 درصد پروژه را شامل می شود در وزارت ارشاد در حال بررسی است و ممکن است سکانس‌هایی حذف و حتی صحنه‌هایی دوباره گرفته شود. احتمال می‌رود تغییر جنسیت یکی از کاراکترها و نیز عقیم کردن یک الاغ در فیلم از دلایل حساسیت مجدد ارشاد روی این پروژه و نیز اقدام برای توقیف آن باشد. پروانه ساخت این فیلم در تاریخ 10/3/91 به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور از سوی اداره نظارت و ارزشیابی صادر شده‌است. "پریناز" عنوان فیلم قبلی بهرام بهرامیان است که این فیلم نیز در حالت توقیف به سر می‌برد و هنوز امکان نمایش عمومی پیدا نکرده‌است.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
من نه عاشق بودم و نه محتاج نگاهی که بلغزد بر من من خودم بودم و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزید من خودم بودم و دستی که صداقت می کاشت گر چه در حسرت گندم پوسید من خودم بودم و هر پنجره ای که به سرسبزترین نقطه بودن وا بود وخدا می داند سادگی از ته دلبستگی ام پیدا بود من نه عاشق بودم و نه دلداده گیسوی بلند و نه آلوده به افکار پلید ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•’ ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ ,•’``’•,•’``’•,. ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•......’ …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•’ ,•’``’•,•’``’•,. ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•......’ …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,•’` …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•’ ,•’``’•,•’``’•, ’•,`’•,*,•’`,•’ ,•’``’•,•’``’•,. ’•,`’•,*,•’`,•’ .....`’•,,•......’ …...…,•’``’•,•’``’•, …...…’•,`’•,*,•’`,•’ ...……....`’•,,•’` …..............…,•’``’•,•’``’•, ...........…...…’•,`’•,*,•’`,•’ ..............……....`’•,,• من به دنبال نگاهی بودم که مرا از پس دیوانگی ام می فهمید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    از کدام قسمت بیشتر خوشتان می اید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 279
  • بازدید کلی : 2,263
  • کدهای اختصاصی

    Flash Required

    Flash is required to view this media. Download Here.

    ارسال لینک